Nutritionist si nutritie

Sa o cunoastem pe Irina, Mamica de Sofica, nutritionist la Centrul de Alaptare Alomama Brasov.
nutritionist

Sunt Irina, mamica.de.sofica, nutritionist la Alomama si vreau sa ne cunoastem, asa ca o sa iti spun 6 lucruri despre mine si 30 despre nutritie, ca tot am facut 36 de ani.

 

Nutritionist Irina, Mamica de Sofica:

  1. Sunt tehnician nutritionist si mereu am fost pasionata de nutritie. Am intrat la medicina, dar am  ramas la drept…
  2. Nu imi place sa gatesc, dar am inceput sa o fac atunci cand s-a nascut fetita mea. Diversificarea a fost cea mai mare provocare.
  3. Inainte sa nasc imi era indiferent daca voi alapta sau nu. Dar am reusit sa alaptez mai mult decat mi-am imaginat vreodata. Multumesc fetelor de la AloMama. Multumesc Delia.
  4. Am slabit 11 kg in primele 2 luni de la nasterea fetitei. Am invatat ca se poate slabi atunci cand mananci sanatos.
  5. Intarcarea a fost unul dintre cele mai triste momente din viata mea.
  6. Ma ghidez dupa motto-ul: Fa ce te face fericita! Asa s-a nascut acest proiect.

Cele mai interesante lucruri pe care un nutritionist ti le poate spune sunt:

  1. Stiai ca exista o stiinta care studiaza modul in care se combina corect alimentele? Exista. Trofologia.
  2. Carbohidratii sunt principala sursa de energie pentru organism. De asta ii iubim asa mult.
  3. Fibrele alimentare sunt importante pentru sanatatea digestiva si pentru mentinerea unui nivel sanatos de zahar in sange.
  4. Consumul de apa este esential pentru hidratarea organismului si mentinerea sanatatii pielii. Tenul imbatraneste mai greu daca este bine hidratat.
  5. Stiati ca fructul kiwi nu se amesteca cu lactatele deoarece devin amare la gust? Nici nu se blenduieste din acelasi motiv.
  6. Spanacul nu se asociaza cu lactatele deoarece absorbtia fierului poate fi impiedicata de calciul din lactate.
  7. Bebelusii isi dubleaza greutatea de la nastere pana la 3-5 luni si o tripleaza pana la varsta de 1 an.
  8. Nu se ofera apa bebelusilor pana la varsta de 6 luni.
  9. Prunele, caisele si bananele foarte copate sunt laxative usoare pentru aproape toti copiii care au tendinta de a avea scaune mai tari sau sunt constipati.
  10. Este important ce mancam, dar mai important este cum asimilam ceea ce mancam.  Cea mai sanatoasa si corecta hrana este consumata degeaba, daca nu este digerata, absorbita, utilizata si corect eliminata.

Am trecut de primele 10, dar mai stiu si altele:

  1. Calciul scade gradul de absorbtie a fierului pana la 400%, iar beta-carotenul creste absorbtia fierului pana la 300%. Exista perechi de nutrienti care se influenteaza reciproc si care au un impact semnificativ asupra sistemului imunitar: calciul si vitamina D, vitamina A si vitamina D, vitamina E si vitamina A, magneziul si fierul, potasiul, calciul, sodiul si fosforul, cuprul cu fierul si zincul, proteinele influenteaza nivelul de zinc.
  2. Proteinele stau la baza structurii organismului uman. Indiferent de originea lor, vegetala sau animala, ele sunt alcatuite din aminoacizi si sunt structuri pe baza de azot, sulf sau fosfor.
  3. Carbonul este elementul chimic care sta la baza vietii pe Pamant. Organismul uman este o structura pe baza de carbon, nu de azot, sulf sau fosfor.
  4. O cana de broccoli la abur contine aceiasi cantitate de calciu cat un pahar de lapte. O cana de susan contine de 3 ori mai mult calciu decat o cana de lapte.
  5. Avem nevoie de fier pentru hemoglobina, necesara pentru a transporta oxigenul din plamani in tesuturi. Dar prea mult fier poate fi toxic, creste riscul de probleme cardiovasculare, rezistenta la insulina si productia de radicali liberi.
    Nu pot explica in scris cat este de important felul in care mestecam!
  6. Cel mai sanatos obicei in privinta alimentatiei sanatoase este masticatia corecta. Masticatia incorecta este una din cauzele slabirii sistemului digestiv, care este una dintre cauzele carentelor si ale slabirii sistemului imunitar.
  7. Fructele si legumele congelate proaspete isi pastreaza nivelul energiei de la cules. Pastrate la frigider isi pierd treptat nivelul de energie. Bananele sunt singurele fructe care isi sporesc energia dupa ce au fost culese.
  8. Constipatia – ca si alte dezechilibre de sanatate – are cauze multifactoriale, principalele fiind alimentatia si stresul. Problemele apar din interior si tot acolo se rezolva.
  9. Maslinele negre sunt obtinute prin oxidare din masline verzi sau blonde cu ajutorul gluconatului feros sau a lactatului feros, doi aditivi alimentari care pot afecta in mod grav mucoasa gastrica. Maslinele Kalamata sunt cele mai sanatoase.
  10. Aportul caloric al fiecarui individ variaza de la o zi la alta, de la o activitate fizica la alta, de la o ora la alta sau de la o stare de spirit la alta. De asta nu exista o dieta care functioneaza pentru toata lumea. Fiecare organism este unic.

Promit ca si urmatoarele sunt captivante!

  1. Cartoful dulce, dovlecelul si fasolea verde sunt alimente care ajuta bebelusul sa aiba scaun atunci cand este constipat.
  2. Oul de prepelita este mai indicat pentru bebelusi si copii mici pentru ca este mai bogat din punct de vedere nutritional decat cel de gaina. El contine fier si potasiu de 5 ori mai mult decat cel de gaina si contine numai colesterol bun (HDL).
  3. Laptele de vaca contine putin fier si favorizeaza eliminarea fierului prin materiile fecale, din aceste motive nu este recomandat laptele de vaca pentru bebelusii sub 12 luni.
  4. Crononutritia este stiinta care studiaza modul in care alimentele, orele la care luam masa, metabolismul si bioritmul se influenteaza reciproc. Alinierea alimentatiei cu procesele biologice ale organismului ajuta la imbunatatirea starii de sanatate si la optimizarea greutatii corporale.
  5. Dezvoltarea creierului incetineste dupa varsta de 2 ani, astfel incat o dieta bogata in lipide nu mai este la fel de necesara ca pana acum.
    Daca mama este bine, copilul este bine, familia este bine!
  6. Bebelusii femeilor care in timpul sarcinii au avut un nivel scazut de vitamina D vor avea si ei un nivel scazut, iar cei nascuti prematur isi vor incepe viata cu depozite reduse din aceasta vitamina.
  7. O mama care alapteaza trebuie sa fie sigura ca dieta ei contine suficiente elemente din cele pe care bebelusul le obtine din laptele ei. O mare cantitate de calciu este excretata in lapte, aceasta face ca oasele copilului sa creasca rapid. 
  8. Acidul fitic este un antinutrient ce se gaseste in cereale si leguminoase si de care se leaga minerale importante care impiedica organismul in a absorbi in totalitate nutrientii. De aceea este important sa hidratam cerealele, pseudocerealele, nucile, semintele, alunele si leguminoasele inainte de a le consuma.
  9. Uleiul de cocos ajuta la digestie si are proprietati antimicrobiene, ajutand la combaterea iritatiilor si infectiilor ce pot aparea in intestinul subtire. Ajuta la o absorbtie mai buna a calciului, magneziului si a vitaminei D in organism. Este cea mai buna crema pentru iritatiile de scutec.
  10. Consumul mare de carne constipa, iar in cazul copiilor mici duce si la aparitia de scuame pe scalp.
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verified by ExactMetrics